تابعیت مضاعف یا تابعیت مضاعف چیست؟


تابعیت مضاعف به معنای تابعیت همزمان دو کشور است. به عبارت دیگر، فردی که دارای تابعیت مضاعف است تابعیت دو کشور را به طور همزمان دارد که هم مزایا و هم معایبی برای فرد به همراه دارد، زیرا این یک وضعیت حقوقی پیچیده است. تابعیت مضاعف در هر کشوری مجاز نیست و کشورها قوانین متفاوتی در مورد تابعیت مضاعف دارند. اما تابعیت مضاعف دقیقا چیست و چه تفاوتی با تابعیت دوم دارد؟ چگونه آن را دریافت می کنید؟ مزایای آن چیست؟ کدام کشورها تابعیت مضاعف را ارائه می دهند؟

برای پاسخ به تمامی این سوالات در این مقاله از سازمان مهاجرتی ونوس ایرجی اطلاعات کاملی در مورد تابعیت مضاعف یا تابعیت مضاعف ارائه کرده ایم. پس با ما همراه باشید سازمان مهاجرت ونوس ایرجی به مدیریت خانم ونوس ایرجی، یک تیم مهاجرتی با تخصص، دانش و تجربه بالا در زمینه مهاجرت به کانادا، آمریکا، انگلیس و ایتالیا می باشد. با کمک مشاوران سازمان مهاجرتی ونوس ایرجی به راحتی می توانید از شرایط مهاجرت به این کشورها مطلع شوید.

تفاوت تابعیت مضاعف و تابعیت دوم

تابعیت مضاعف به این معنی است که فرد دارای پاسپورت دو کشور است و هر دو کشور به طور رسمی حقوق و تعهدات آن شخص را در هر کشور به رسمیت می شناسند. به کودکان دارای تابعیت مضاعف نیز در بدو تولد دو پاسپورت داده می شود. به طور کلی، تابعیت مضاعف بر اساس توافقات دوجانبه بین دولت ها است. اما تابعیت دوم به این معناست که شخص دارای پاسپورت کشورهای مختلف است، اما شهروند یک کشور است. علاوه بر این، تنها تفاوت بین تابعیت مضاعف و تابعیت ثانویه در وجود یا عدم وجود معاهدات بین دولت ها نهفته است.

توجه داشته باشید که اصطلاح حقوقی "شهروندی سه گانه" در قانون وجود ندارد، بنابراین حتی اگر شخصی دارای سه یا بیشتر گذرنامه باشد، باز هم تابعیت دوگانه یا دوم دارد.

مزایای تابعیت مضاعف یا تابعیت مضاعف

پس از دریافت تابعیت مضاعف، از مزایای متعددی برخوردار خواهید شد که برخی از آنها عبارتند از:

اقامت: یکی از مزایای تابعیت مضاعف، اقامت تضمینی در چندین کشور است. اقامت می تواند یک مزیت بزرگ برای افرادی باشد که می خواهند در بیش از یک کشور زندگی و کار کنند.

مالکیت اموال: با پیروی از قوانین و مقررات محلی، تابعیت مضاعف اجازه مالکیت ملک را می دهد.

کسب و کار: تابعیت مضاعف درها را به روی فرصت های زیادی برای تجارت و بستن معاملات باز می کند که به طور معمول به دست آوردن آنها با پاسپورت اصلی غیرممکن یا دشوار است.

امنیت: داشتن دو پاسپورت از یک کشور امن و امن به شما آرامش می دهد. زیرا اگر در کشور شما بی ثباتی، سیاسی یا اقتصادی وجود داشته باشد، می توانید در کشور دیگری زندگی کنید.

کیفیت زندگی: با دو رابطه، به آموزش در سطح جهانی، مراقبت های بهداشتی و یک سبک زندگی عادی دسترسی دارید. به ویژه خانواده هایی که دارایی و ثروت بیشتری دارند از تابعیت دوگانه بهره بیشتری می برند. https://euromy.info


معایب داشتن تابعیت مضاعف یا مضاعف

داشتن تابعیت مضاعف می تواند معایبی نیز داشته باشد، به خصوص اگر به درستی مورد توجه قرار نگیرد یا به دقت تحقیق نشود، در اینجا برخی از معایب تابعیت مضاعف وجود دارد که اغلب نادیده گرفته می شوند:

بار مالیاتی: دریافت تابعیت مضاعف ممکن است بار مالیاتی بیشتری برای شما داشته باشد. شما باید سیستم مالیاتی یک کشور، معاهدات مالیات بر درآمد، و تعهدات خود را به عنوان یک شهروند قبل از تابعیت بدانید. این امر به ویژه برای کسانی که تابعیت ایالات متحده را کسب می کنند مهم است، زیرا می تواند منجر به بدهی مالیاتی شود. برای جلوگیری از مالیات مضاعف، مهم است که با یک وکیل مهاجرت صحبت کنید.

تعهدات سیاسی دوگانه: اگر تابعیت مضاعف دارید، باید تعهدات دو کشور را نیز رعایت کنید و درک تعهدات سیاسی که می تواند عواقب عمده ای مانند خدمت سربازی داشته باشد، مهم است. بنابراین، اگر الزامات نظامی و سیاسی را از قبل بررسی نکنید، ممکن است با اعمال قانون کشور دیگر، قوانین یک کشور را نقض کنید.

بررسی دقیق تر: اگر تابعیت دوگانه دارید، ممکن است سطح نظارت، چه مالی و چه سیاسی، بر روی شما به عنوان یک شهروند دوگانه افزایش یابد. این امر حتی زمانی که کشورهای دیگر در وضعیت بدی هستند نیز صادق است. به دو شهروند دو قدرت بزرگ فکر کنید که با یکدیگر می جنگند.

راه های اخذ تابعیت مضاعف یا تابعیت مضاعف

روش های اخذ تابعیت مضاعف از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. بنابراین، باید قوانین و مقررات کشورهایی را که می خواهید تابعیت مضاعف دریافت کنید، بررسی کنید. اما به طور کلی راه های دستیابی به این دو رابطه عبارتند از:

اخذ تابعیت مضاعف از طریق تولد

در برخی موارد، اگر در کشوری متولد شده باشید که بر اساس محل تولد تابعیت اعطا می کند، به طور خودکار تابعیت مضاعف دریافت می کنید. برای مثال، اگر در ایالات متحده از پدر و مادری غیر شهروند متولد شده باشید، به طور خودکار شهروند ایالات متحده می شوید. با این حال، در همه کشورها اینطور نیست، بنابراین آیا حق شهروندی در بدو تولد وجود دارد یا خیر. تحقیق در مورد قوانین کشورهای مربوطه برای یافتن این موضوع مهم است.

تابعیت مضاعف با پذیرش تابعیت به دست آورد

تابعیت فرآیند اخذ تابعیت در یک کشور است که یک روش قانونی است که معمولاً شامل اقامت در کشور مورد نظر برای مدت معین، قبولی در آزمون تابعیت و رعایت سایر شرایط می باشد. یک فرد می تواند پس از چندین سال زندگی به عنوان مقیم دائم یک کشور تابعیت دریافت کند. به عنوان مثال، ساکنان دائم کانادا برای درخواست شهروندی باید از هر ۶ سال ۴ سال در کانادا زندگی کنند. با این حال، به خاطر داشته باشید که دارندگان وضعیت موقت ابتدا باید اقامت دائم را دریافت کنند تا شروع به شمارش سال های اقامت برای واجد شرایط بودن شهروندی شود.

اخذ تابعیت مضاعف از طریق ازدواج

در برخی موارد، ممکن است بتوانید با ازدواج با شهروند کشور دیگری تابعیت مضاعف کسب کنید. توجه داشته باشید که ازدواج باید قانونی، رسمی و واقعی باشد و فقط برای مقاصد مهاجرتی نباشد. فرآیند و الزامات اخذ تابعیت از طریق ازدواج از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. برخی از کشورها پس از ازدواج به شهروندان اقامت دائم اعطا می کنند و زمان لازم برای اخذ تابعیت رسمی را تسریع می کنند.

این یک تصور غلط رایج است که افراد به طور خودکار و بلافاصله پس از ازدواج با شهروند کشور دیگری تابعیت آن کشور را به دست می آورند. اما اینطور نیست و برای اخذ تابعیت متقاضیان باید مراحل تابعیت را طی کنند. (به عنوان مثال، باید در آزمون شهروندی کشور مورد نظر شرکت کنید)

از طریق سرمایه گذاری تابعیت دوگانه بگیرید

امروزه بسیاری از کشورها تابعیت یا اقامت را از طریق برنامه های سرمایه گذاری به افراد با ارزش خالص بالا ارائه می دهند. این روش مستقیم ترین راه برای اخذ تابعیت است. با سرمایه گذاری در کشورهای مختلف می توانید تابعیت آن کشور را دریافت کنید. به عبارت دیگر، اخذ تابعیت یا تابعیت از طریق سرمایه گذاری، فرآیند اخذ تابعیت مضاعف از طریق سرمایه گذاری در کشور میزبان است. علاوه بر این، بسیاری از برنامه های سرمایه گذاری اقامت دائم را پس از سرمایه گذاری ارائه می دهند که باز هم به سرعت بخشیدن به زمان شهروندی کمک می کند.

چگونه می توان تابعیت دوگانه گرفت؟

اکنون دریافت تابعیت مضاعف آسانتر از همیشه است. گزینه های مختلفی وجود دارد که در این مقاله به بررسی آنها پرداخته ایم که رایج ترین آنها اخذ تابعیت از طریق سال ها اقامت در خارج از کشور است. اما اگر دارایی های بلندمدت دارید، ساده ترین راه سرمایه گذاری است. در برخی موارد، مانند تولد در کشوری دیگر، تابعیت مضاعف به طور خودکار بدون هیچ هزینه و زمان اعطا می شود. اگر هدف شما اخذ تابعیت دوگانه یا دوتابعیتی است، می توانید از مشاوران مجرب مهاجرت در انجمن مهاجرت ونوس ایرجی کمک بگیرید.

آهنگ جدید محمدرضا شجریان به نام «یارب به که شاید گفت این نکته که در عالم»

متن آهنگ یارب به که شاید گفت این نکته که در عالم محمدرضا شجریان


اِی سلسـله مو اِی سلسـله مو دستی بر طره پر خـم زن بر طره پر خـم زن یک سلسله مو یک سلسله مو، بگشا صد سلسله بر هــم زن صد سلسله بر هــم زن خواهـی که شود کشته، از هر طرفـی فوجی جــانا صف مژگان را جــانا صف مژگان را یک مرتبه بر هـم زن یک مرتبه بر هـم زن یا رب به که شاید گُفت این نکته که در عالم رُخسـاره به کَس رُخسـاره به کَس ننمــود آن شاهد هر جایـی آن شاهد هر جایـی اِی درد توام درمان در بستر ناکامی اِی یاد توام اِی یاد توام مــونس در گوشه ی تنهایی در گوشه ی تنهایی