نمایندگی هاست را از کجا تهیه کنیم؟


امروزه با رونق تجارت در دنیای الکترونیک و رشد شدید فروشگاه‌های اینترنتی، بسیاری از مردم علاقه‌مند هستند تا کسب و کار آنلاین خود را راه‌اندازی کنند. اما شاید شما نیرو و زمان لازم برای ایجاد یک فروشگاه اینترنتی را نداشته باشید، در این شرایط است که به فکر دریافت نمایندگی هاست می‌افتید. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا مسیر دریافت یک نمایندگی هاست را با هم بررسی کنیم.

تفاوت میان نمایندگی فروش هاست و عاملیت فروش آن

نکته‌ایی که باید به آن توجه کنید، این است که نمایندگی فروش و عاملیت فروش با هم فرق دارند. با وجود اینکه ماهیت هر دوی آن‌ها فروش هاست به عنوان یک نماینده است، اما این دو با هم یکسان نیستند. عاملیت فروش هاست در واقع همان بازاریابی است و شما برنامه میزبان وب (هاست) را با قیمت و شرایط از قبل تعیین شده به فروش می‌رسانید. شما در عاملیت فروش هیچ آزادی عملی ندارید و تنها، نقش یک بازاریاب را ایفا می‌کنید. در مقابل وقتی شما نمایندگی فروش هاست را داشته باشید، با آزادی عمل می‌توانید بر‌اساس تعرفه‌هایی که خودتان تعریف کرده‌اید سرویس‌های میزبان وب را با قیمت دلخواه خود به فروش برسانید.

پیش نیاز‌های لازم برای دریافت نمایندگی فروش هاست

قبل از آن که برای دریافت نمایندگی فروش هاست اقدام کنید، باید یک سری مراحل را طی کنید که با هم به بررسی آن‌ها می‌پردازیم :

·        راه‌اندازی یک وب‌سایت مناسب: شما قبل از گرفتن نمایندگی فروش، باید یک بستر مناسب برای فروش سرویس‌های خود ایجاد کنید، تا در آن سرویس‌های میزبان وب را به فروش برسانید.

·        بهینه سازی وب‌سایت فروش: از آنجایی که فروش هاست به یک تجارت الکترونیک محبوب در فضای آنلاین تبدیل شده ‌است، هزاران سایت وجود دارند که اقدام به فروش هاست می‌کنند. بنابراین، شما باید وب‌سایت خود را به بهترین شکل ممکن بهینه‌سازی کنید تا به یک وب‌سایت محبوب و قابل رویت برای کاربران تبدیل شود.

·        آشنایی با انواع بسترهای فروش: شما باید با انواع بستر‌های فروش آشنا باشید تا در صورت دریافت نمایندگی فروش هاست با انجام تبلیغات مفید در این بسترها فروش خود را گسترش دهید.

·        برنامه ریزی دقیق: همواره برای شروع یک کسب و کار جدید باید حساب شده قدم برداشت و با برنامه ریزی درست، فعالیت خود را آغاز کرد. این که با چه هدفی و چگونه کار را شروع می‌کنید بسیار مهم است.

·        داشتن اطلاعات کافی: شاید این عنوان، کسی را که در فکر دریافت نمایندگی فروش هاست است، بترساند. اما باید بگوییم نگران نباشید، هیچ ضرورتی وجود ندارد که همه چیز را بدانید! همین که هاست و انواع آن را بشناسید و با شرکت‌های فروشنده هاست (هاستینگ) آشنا باشید کافی است.

مراحل دریافت نمایندگی فروش هاست

با فرض این ‌که، شما پیش‌نیاز های لازم برای دریافت نمایندگی فروش را دارید، حال به معرفی مراحل دریافت نمایندگی فروش هاست می‌پردازیم.

·        پیدا کردن یک شرکت ارائه‌دهنده مطمئن: قبل از آنکه اقدام به دریافت نمایندگی از یک شرکت هاستینگ کنید، حتما درخصوص شرکت مورد نظر تحقیق کنید. بررسی نظرات مشتریان و میزان رضایت آنها پس از خرید، مواردی هستند که به شما کمک خواهند ‌کرد تا هاست با کیفیتی را برای فروش به کاربران سایت خود انتخاب کنید.

·        سرمایه اولیه: دریافت نمایندگی و فروش هاست در گروه کسب و کارهایی قرار می‌گیرد که سرمایه اولیه زیادی نمی‌خواهند اما برای شروع، شما باید هزینه کافی برای خرید سرویس اولیه از شرکت مادر را داشته باشید.

·        مراجعه به شرکت هاستینگ و دریافت نمایندگی: معمولا با رفتن به سایت شرکت‌های هاستینگ می‌توانید درخواست دریافت نمایندگی خود را ثبت کنید. بعد از دریافت نمایندگی می‌توانید هاست مورد نظر خود را خریداری کنید. توجه داشته باشید که فرآیند گفته شده زمان‌بر نخواهد‍‌بود.

·        آشنایی با امکانات مدیریتی که دریافت می‌کنید: شرکت فروشنده، پلنی را تحت عنوان Reseller به شما ارائه‌ می‌دهد که درواقع یک برنامه مدیریتی است تا شما به کمک آن فضای ذخیره‌سازی خود را مرتب کنید و آنچه را که لازم است بر روی هاستی که قصد دارید بفروشید پیاده‌سازی کنید.

·        ایجاد یک تیم فنی: اگر قصد توسعه کار خود را دارید حتما به دنبال یک تیم فنی برای نمایندگی خود باشید. شما باید قادر باشید تا وضعیت فروش و همچنین خدمات پس ‌از فروش خود را به‌خوبی مدیریت کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله تفاوت میان نمایندگی فروش و عاملیت فروش را بیان کردیم و سپس پیش‌نیاز‌های لازم برای دریافت یک نمایندگی فروش هاست را معرفی کردیم. در نهایت با مراحل دریافت یک نمایندگی فروش هاست از شرکت هاستینگ آشنا شدید. امیدواریم مطالب بالا برای شما مفید بوده باشد. درصورتی‌که درمورد دریافت نمایندگی هاست سوالی دارید، حتما برای ما بنویسید.

 منبع: کافه دانش